Τρίτη, 15 Ιουλίου 2014 17:27

Skoda Octavia Scout

Η Skoda σχεδιάζει να επεκτείνει την γκάμα των SUV το επόμενο έτος με ένα επταθέσιο μοντέλο , αλλά μέχρι τότε η νέα δεύτερη γενιά Skoda Octavia Scout έχει σχεδιαστεί για να καλύπτει αυτό το κενό. Με βάση την επιτυχία του πρώτου μοντέλου, που πούλησε πάνω από 53.000 αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο από το 2007, το νέο μοντέλο είναι ακόμη πιο πρακτικό, πιο αποδοτικό και καλύτερα εξοπλισμένο από πριν.
Με βάση το 4x4 Octavia Estate, η Skoda χάρη σε αισθητικές και όχι μόνο αλλαγές προσδίδει στο Scout έναν πιο οff road χαρακτήρα. Οι μαύροι προφυλακτήρες με τις ασημένιες επενδύσεις εμπρός και πίσω καθώς και οι τονισμένοι θόλοι των τροχών, αγριεύουν τα χαρακτηριστικά της Octavia.
Για την περαιτέρω ενίσχυση της off-road εικόνας του το Scout κάθεται 33 χιλιοστά υψηλότερα από το κανονικό μοντέλο, το οποίο καταλήγει στα 171 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος – λίγο περισσότερο από ένα Audi Q3. Επίσης η Skoda προέβλεψε και ενίσχυσε την κάτω πλευρά του αυτοκινήτου για να το προστατέψει από νεροφαγώματα και το βραχώδες έδαφος.

Το επιπλέον ύψος του Scout είναι άμεσα εμφανές πίσω από το τιμόνι, δίνοντας πανοραμική άποψη του δρόμου, ενώ η ανάρτηση προσφέρει μεγάλα επίπεδα άνεσης. Στους κινητήρες diesel υπάρχουν δύο επιλογές μια έκδοση με 148 ίππους και μία με 181 ίππους πάντα στα 2000 κυβικά. Στις βενζονοκίνητες εκδόσεις υπάρχει διαθέσιμος μόνο ο 1.8L TSI με 180 ίππους.
Το σύστημα τετρακίνησης Haldex, στέλνει δύναμη στους πίσω τροχούς μόνο όταν χρειάζεται έξτρα πρόσφυση. Το Scout αντιμετωπίζει με ευκολία κακοτράχαλες διαδρομές, αλλά ακόμα και στο δρόμο η πολλαπλών συνδέσμων πίσω ανάρτηση είναι εξίσου ικανή ελέγχοντας αποτελεσματικά τις κινήσεις του υπερυψωμένου αμαξώματος.

Το DSG κιβώτιο έξι ταχυτήτων είναι η μόνη επιλογή με την έκδοση πετρελαίου 181 ίππων του Octavia Scout και ενώ σε απόδοση βρίσκεται πολύ κοντά μεταξύ των αντιπάλων του, ( VW Passat Alltrack και Vauxhall Insignia Country Tourer) από άποψη οικονομίας είναι σαφώς καλύτερο. H Skoda ισχυρίζεται ότι το Scout καταναλώνει 4,2lt πετρελαίου ανά 100 km με εκπομπές 134g/km. Το VW Passat Alltrack και το Vauxhall Insignia Country Tourer αντίστοιχα έχουν κατανάλωση 4,9 lt/100km και 5,5 lt/100km.
Το εσωτερικό, είναι καλοφτιαγμένο και η καμπίνα ευρύχωρη. Υπάρχει άπλετος χώρος για τα κεφάλια και για τα γόνατα ακόμη και των ψηλότερων επιβατών. Ο χώρος αποσκευών των 610-λίτρων είναι μεγάλο ατού σε σχέση με τους αντιπάλους στην κατηγορία, ενώ με τα καθίσματα διπλωμένα φτάνει στα 1.740 λίτρα. Οι τιμές για την Ελλάδα αναμένονται σύντομα αλλά μάλλον θα κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο μοντέλο.